قطع شدن سرویس شیائومی در ایران عملی هست یا نه؟

قطع شدن سرویس شیائومی در ایران

✔️دیروز خبری مبنی بر قفل شدن گوشی های شیائومی در کشور های تحت تحریم کاربران رو دوباره به نگرانی انداخت. متاسفانه ایران هم در لیست کشور هایی است که باید گوشی های این شرکت در آن قفل شود.
شیائومی به دلیل وجود تحریم های ایالات متحده باید به دستور این کشور از ورود دستگاه هایش به ایران باید جلوگیری کنه. همچنین این شرکت باید سرویس دهی خودش در کشور های تحت تحریم رو هم قطع کنه. از جمله این کشور ها می توان به کشور های سوریه، کره شمالی، کوبا و ایران اشاره کرد.
ما از همان ساعات اولیه که خبر منتشر شد، در پی صحت سنجی آن بودیم و منتظر بودیم تا ببینیم که آیا واقعا این غیر فعال سازی در ایران اجرا شده است یا خیر؟! به همین دلیل با کمی تاخیر این خبر را پوشش دادیم تا از نگران سازی بی دلیل کاربران شیائومی جلوگیری کنیم
پس از بررسی هایی که داشتیم و پرس و جویی که از چند نفر از کاربران داشتیم نتونستیم موردی از غیر فعال سازی گوشی های این برند رو در ایران پیدا کنیم.
علاوه بر این از برخی فروشندگان پاساژ علاالدین هم این خبر رو پیگیری کردیم و آن ها هم اجرا شدن این خبر را تا این لحظه تکذیب کردن .
اگر این خبر واقعا اجرایی بشه ، به گفته برخی ها شاید بشه  با فلش کردن گوشی ها و رام کاستوم این تحریم رو دور زد. اما شاید این راه هم اجرایی نباشه  و بستگی داره  شیائومی این قانون رو چطوری اجرا کنه. از روی منطقه رام گوشی یا از روی IP اینترنت و...

 هنوز راهکار دقیقی موجود نیست که بتونیم که به کاربران شیائومی ارائه بدیم .اما در مجموع احتمال اجرایی شدن این قانون خیلی کم هست و خبرهای ضد و نقیض زیادی در این مورد هست که ما در حال پیگیری صحت این خبرها هستیم.✔

? آیا شیائومی در ایران مسدود شده است؟!

? وب‌سایت xda-developers به‌تازگی در گزارشی مدعی شده است گوشی تعدادی از کاربران شیائومی در کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و کریمه در هفته‌های گذشته بدون اخطار قبلی قفل (غیرفعال) شده است..!
‌‌‌
در صورتی که «شرایط و ضوابط شیائومی» مدت‌ها است که به‌وضوح خریداران را از صادر کردن گوشی به کشورهایی مانند ایران منع می‌کند؛ هرچند در این قوانین منعی برای استفاده از دستگاه‌های ساخت این شرکت در کشورهای تحریم شده به‌چشم نمی‌خورد.

پس نگران نباشید و با ما همراه باشید تا از خبرهای جدید درباره تحریم گوشی های شیائومی در ایران با خبر شوید. ما درحال پیگیری این خبر هستیم و در سریع ترین زمان این اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نویسنده: کوثر حداد

نظرات کاربران

کد امنیتی

استاک در رسانه های دیگر

از تخفیف ها و جدیدترین های استاک باخبر شوید.

عضویت در خبرنامه ایمیلی

عضویت در خبرنامه پیامکی