آیا دندان عصب کشی شده را می توان لمینیت کرد؟

آیا دندان عصب کشی شده را میتوان لمینت کرد

همان طور که می دانید از لمینت برای درمان زیبایی دندان ها و ایجاد طرح لبخند استفاده می شود یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد برای درمان زیبایی دندان ها از دندانپزشکان می پرسند این است که آیا دندان عصب کشی شده را میتوان لمینت کرد چرا که این روزها لمینت یکی از درمان های پرطرفدار زیبایی می باشد. شاید لازم است یادآوری کنیم زمانی که دندانپزشک برای درمان زیبایی دندان ها به شما لمینت را توصیه می کند نشان از این است که دندان های شما در معرض پوسیدگی نیستند و وضعیت دندان های شما سالم است.

لمینیت دندان عصب کشی شده

اگر دندان های جلویی شما نیاز به عصب کشی داشته باشند شاید یکی از راه های مناسب برای داشتن زیبایی دندان استفاده از لمینت و کامپوزیت باشد البته باید بدانید در گذشته از روکش برای زیباسازی ظاهری دندان ها استفاده می شد. دندان های جلو در زیبایی افراد تاثیر به سزایی دارد بنابراین لازم است در صورت ایجاد پوسیدگی برای ترمیم و عصب کشی اقدام نمایید امام نکته مهم اینجاست که اگر از آمالگام برای پر کردن دندان های جلویی استفاده شود زیبایی دندان های شما از بین می رود.

همان طور که می دانید این روزها از مواد کامپوزیتی برای پر کردن دندان ها استفاده می شود که هم رنگ دندان هاست و در زیبایی دندان ها تاثیر گذار است. اگر یکی از دندان های جلویی شما نیاز به عصب کشی داشته باشد بعد از انجام عملیات پر کردن با مواد کامپوزیتی انجام می شود و دیگر جای نگرانی نخواهد بود اما اگر بیش از یک دندان نیاز به عصب کشی داشته باشد می توان در نهایت برای ایجاد زیبایی دندان ها از لمینت استفاده نمود. می توان نتیجه گرفت شما می توانید دندان عصب کشی شده را لمینت کنید و به زیبایی دندان هایتان کمک نمایید.


آیا دندان لمینت شده را می توان عصب کشی نمود؟

گاهی اوقات ممکن است فردی که دندان های خود را لمینت کرده است احساس درد و ناراحتی در یکی از دندان ها داشته باشد در این صورت باید چه کنیم ؟ اگر بعد از انجام لمینت احساس درد داشتید لازم است به دندانپزشک مراجعه نمایید تا وضعیت سلامت دندان هایتان بررسی شود چرا که ممکن است یکی از دندان ها نیاز به عصب کشی داشته باشد و یا به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی دچار عفونت شده باشد.

اما سوال مهم این است که برای انجام عصب کشی لازم است لمینت ها را برداریم یا خیر ؟ اگر دندان های جلویی شما نیاز به عصب کشی داشته باشند و دندان ها لمینت شده اند نیاز به برداشتن لمینت ها نیست چرا که دندانپزشک با سوراخ نمودن پشت دندان ها به ریشه دندان رسیده و عفونت را خارج می کند در نتیجه می توان گفت دندان عصب کشی شده را می توان عصب کشی نمود.

لمینت دندان برای دندان های پر شده توصیه می شود ؟

اگر برای اولین بار به دندانپزشکی مراجعه کنید و برای اصلاح طرح لبخندتان می خواهید از یکی از خدمات زیبایی دندان استفاده نمایید. ابتدا لازم است از دندان ها عکسبرداری نمایید تا وضعیت سلامت دندان هایتان بررسی شود همان طور که می دانید لمینت دندان بر روی دندان های سالم و بدون پر کردگی بسیار مناسب می باشد. اگر برای پر کردن دندان های جلویی از کامپوزیت استفاده کرده اید برای زیباسازی لبخندتان نمی توانید لمینت را انتخاب نمایید زیرا بخش زیادی از دندان های شما پر شده است و این بدان معناست که مقدار پوسیدگی بسیار زیاد است. همان طور که می دانید تاج دندان نسبت به لمینت از مقاومت بیشتری برخوردار است بنابراین بهتر است از انجام خدمات زیبایی دندان منصرف شوید اگر سطح پوسیدگی دندان شما زیاد است.

نویسنده: کوثر حداد

نظرات کاربران

کد امنیتی

استاک در رسانه های دیگر

از تخفیف ها و جدیدترین های استاک باخبر شوید.

عضویت در خبرنامه ایمیلی

عضویت در خبرنامه پیامکی